Us trobeu en

Mi BOE: Preguntas frecuentes

He d'estar registrat en "Mi BOE" per a utilitzar-ne els serveis?

Sí. Per a utilitzar els diversos serveis de Mi BOE (alertes informatives, cerques freqüents, actualització de normes consolidades o de codis electrònics), heu de donar-vos d'alta amb un nom d'usuari i contrasenya.

pujar

Mi BOE és gratuït?

Sí, és gratuït.

pujar

Quins tipus d'alerta puc subscriure?

Mi BOE disposa de diversos tipus d'alerta, amb l'objectiu d'adaptar-se a les vostres necessitats concretes d'informació

  • Alertes informatives:
    • de legislació
    • de nomenaments, d'oposicions i de concursos
    • d'anuncis de contractació
    • temàtiques
  • Alertes d'anuncis de notificació
  • Alertes d'edictes judicials
  • Alertes sobre una cerca en les bases de dades
  • Alertes d'actualització de disposicions consolidades
  • Alertes d'actualització de codis electrònics

pujar

Com puc registrar-me en "Mi BOE"?

  1. Accediu al formulari de registre de nou usuari fent clic sobre l'enllaç "Registrar-se".
  2. Empleneu les caselles:
    • "Nom"
    • "Correu electrònic" (aquest serà el futur nom d'usuari, i l'adreça en la que rebreu les alertes)
    • "Contrasenya" (la que vulgau)
  3. Introduïu els caràcters de la imatge que apareix en l'apartat "Verificació de seguretat". És un codi (denominat "Captcha") per a evitar atacs informàtics als servidors de les pàgines que usen formularis.
  4. Llegiu la informació bàsica sobre protecció de dades.
  5. Marqueu la casella d'"Accepte les condicions del servei".
  6. Feu clic en el botó d'"Enviar".
  7. En eixe moment, el nostre sistema us enviarà un missatge amb l'assumpte "Mi BOE - Verificació de correu electrònic". Assegureu-vos que aquest missatge de "Mi BOE - Verificació de correu electrònic" no ha entrat en cap carpet d'spam.
  8. Feu clic en l'enllaç que conté, o copieu el número de sis dígits que figura en el missatge, per a introduir-lo en la pàgina de confirmació de correu, i feu clic en l'opció "Enviar". Aquest pas és necessari per a evitar que cap altra persona us puga suplantar, i subscriure una alerta si coneix la vostra direcció de correu.

pujar

Quines peculiaritats tenen les alertes d'anuncis de notificació i d'edictes judicials?

La subscripció a aquests tipus concrets d'alerta requereix identificar-se electrònicament per mitjà dels serveis de Cl@ve amb la finalitat de garantir que la informació arriba a la persona afectada i no a tercers.

Teniu més informació sobre aquest tipus d'alertes en l'apartat de Notificacions en BOE i en l'apartat de edictes judicials

pujar

Ja tinc usuari i contrasenya. Com accedisc al meu compte?

Accediu a la pàgina Mi BOE i trobareu el formulari d'accés per a ingressar el nom d'usuari (correu electrònic) i la contrasenya escollida.

Una altra opció és accedir per alguna xarxa social, mitjançant l'anomenat login social, com ara Twitter, Facebook o Google+.

pujar

Què és el login social?

El login social serveix per a unificar el procés d'ingrés en diversos serveis web si ja tenim un compte en alguna xarxa social.

Si volem fer-ho d'aquesta manera, podem fer-lo servir i ingressar en el servei de "Mi BOE" amb només un clic, sempre que en autentiquem en un compte de Facebook, Twitter o Google+ activat per a aquest tipus d'accés.

pujar

He oblidat la meua contrasenya o el meu compte ha sigut bloquejat per superar els intents en el moment d'introduir la contrasenya. Què faig?

Si disposeu d'un usuari i no aconseguiu accedir al servei "Mi BOE" perquè heu oblidat la contrasenya o el compte ha sigut bloquejat, podeu establir-ne una nova a través del formulari següent:

http://www.boe.es/mi_boe/id/asistencia.php

Seguiu els passos de la mateixa manera que ho vàreu fer la primera vegada que vàreu crear el compte.

pujar

Com em puc subscriure a les "Alertes informatives"?

Una vegada iniciada la sessió en "Mi BOE", des d'aquesta pàgina, seleccioneu aquella matèria sobre la qual voleu rebre informació, d'entre les diverses opcions que hi ha per a cada tipus d'alerta:

Una vegada seleccionada la subscripció, feu clic en "Desar"

pujar

Quina diferència hi ha entre fer una alerta informativa i una alerta sobre una cerca?

Les alertes informatives es refereixen a un nombre limitat de de matèries.

No obstant això, si necessiteu rebre informació més específica, que només pot localitzar-se fent una cerca en les bases de dades de la web, podeu subscriure una alerta de cerca. Per exemple, si voleu un avís sobre els plans d'estudis de medicina o sobre els premis Miguel Hernández, o la convocatòria de places de formació sanitària especialitzada o, sobre tot, les publicacions del Ministeri d'Educació, etc.

És molt important elaborar molt meticulosament la cerca que voleu desar, perquè únicament es recuperarà informació que continga les mateixes paraules utilitzades en l'estratègia de cerca desada. Per a comprovar si la vostra estratègia de cerca és l'adequada, us pot servir d'ajuda analitzar els resultats que aporta la base de dades a la vostra consulta en el moment previ a desar la cerca.

En el cas de les alertes informatives, les matèries són més genèriques i estan normalitzades, ja que utilitzen un llenguatge controlat i documentalistes experts en supervisen la remissió.

pujar

Com es desa una cerca?

Primer, cal fer una cerca en la base de dades d'interés (Legislació, Personal, Altres disposicions, Anuncis de l'Administració de Justícia en BOE, Anuncis de contractació en BOE): https://www.boe.es/buscar/

En el llistat de resultats que apareix una vegada feta la cerca es mostra una pestanya amb l'opció de "Desar cerca", en la part superior.

Cal fer clic en el botó corresponent i afegir un nom identificatiu que permeta desar-la en el nostre perfil.

Podreu desar la cerca per a poder executar-la fàcilment cada vegada que accediu al nostre sistema des del tauler de control.

A més, podreu rebre una alerta per correu electrònic quan apareguen novetats relacionades amb els criteris de cerca establerts. Si no voleu rebre l'alerta per correu electrònic, haureu de desmarcar aquesta possibilitat que s'hi ofereix abans de desar la cerca.

captura de pantalla de desar cerca

pujar

Com es subscriu una alerta d'actualització d'una norma consolidada?

Primer, cal localitzar la norma d'interés, des del formulari de cerca de la base de dades de Legislació o cercant en la base Tot el BOE.

Una vegada localitzada la norma, accediu al text consolidat fent clic sobre la icona:

captura de pantalla de l'enllaç al Text consolidat

I, en la part superior dreta de la pantalla, s'oferirà l'opció "Rebre alerta"

captura de pantalla de la pestanya rebre alerta

pujar

Com es subscriu una alerta d'actualització d'un codi?

Primer, cal localitzar el codi que us interesse, des de la Biblioteca Jurídica Digital.

En la pantalla inicial de cada codi, se us indicarà que, per a rebre una alerta gratuïta per correu electrònic cada vegada que s'actualitze el codi, heu d'iniciar sessió en "Mi BOE".

captura de pantalla de l'avís d'inici de sessió en "Mi BOE"

Fent clic sobre l'enllaç a "Mi BOE" que s'ofereix, inicieu sessió amb el nom d'usuari i la contrasenya en "Mi BOE".

"Mi BOE" us oferirà seguidament la pantalla inicial de cada codi, perquè complimenteu el check per a la recepció de l'alerta.

captura de pantalla de la subscripció a l'alerta d'actualització d'un codi

pujar

Hi ha un nombre límit d'alertes a les que subscriure's?

Podeu subscriure, per a cada tipus d'alerta, fins a un màxim de 200.

pujar

Quan es reben les alertes?

Els missatges de correu electrònic es reben el mateix dia (excepte dissabtes i festius) en el qual es publica en el BOE alguna disposició o algun anunci o s'actualitza algun contingut relacionat amb la matèria seleccionada.

En el cas de les alertes d'actualització de normes consolidades i de codis, els missatges es reben el dia en el qual ha tingut lloc l'actualització dels textos una vegada publicada la modificació normativa en el BOE.

Si no hi ha cap publicació relacionada amb les vostres alertes, no rebreu cap correu.

pujar

Puc anul·lar l'enviament d'una alerta informativa?

Una vegada iniciada la sessió de "Mi BOE", en el tauler de control heu d'entrar en el grup d'alertes específic (legislació; nomenaments, oposicions i concursos; temàtiques; anuncis de contractació) i desmarcar la casella de l'alerta que vulgau anul·lar.

pujar

Puc anul·lar temporalment o eliminar una o diverses subscripcions a "els meus correus electrònics", "el meues cerques" o "les meues disposicions consolidades"?

Des del tauler de control, així com des de cadascun dels quadres específics de cada servei (totes les meues cerques, tots els meus codis electrònics, totes les meus disposicions consolidades), podeu controlar l'enviament de correus electrònics (columna amb l'opció "correu" marcada) o l'eliminació definitiva de la cerca, del seguiment d'un codi, etcètera.

pujar

Puc anul·lar temporalment l'enviament de TOTS els missatges d'alerta?

Si no voleu rebre correus d'alerta de cap tipus durant una temporada però voleu conservar-ne la configuració, en el meu perfil teniu una casella per a marcar la "desactivació temporal d'enviament de correu electrònic".

Si voleu, després d'un temps, tornar a rebre aquestos correus, desmarqueu aquesta opció.

pujar

Com puc donar-me de baixa de "Mi BOE"?

En la pàgina de "el meu perfil" teniu un botó per a "eliminar perfil d'usuari". Totes les vostres dades s'esborraran, així com els seguiments, les alertes, etcètera.

Una vegada completada aquesta operació, per a tornar a usar el servei de "Mi BOE", hauríeu de crear un nou perfil amb el correu i una nova contrasenya.

pujar

On puc anar si tinc algun problema o algun dubte?

Contacteu amb el nostre Servei d'Atenció a la Ciutadania mitjançant l'enllaç següent: Contactar

pujar

Agència Estatal Butlletí Oficial de l'Estat

Avda. de Manoteras, 54 - 28050 Madrid